INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
w związku z praktykami studenckimi
W związku z realizacją wymogów RODO[1] informujemy o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
- Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy mający siedzibę w Bydgoszczy (85-066 Bydgoszcz) ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3 – zwany dalej „Administratorem”.
- Inspektor ochrony danych
Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:
- pocztą tradycyjną na adres: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz, z dopiskiem IOD;
- pocztą elektroniczną na adres e-mail:
Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.
- Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przeprowadzenie rekrutacji na praktyki studenckie lub absolwenckie oraz realizacja:
- umowy (porozumienia) o organizację praktyki w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy – w przypadku praktyk studenckich;
- umowy o organizację praktyki absolwenckiej – w przypadku praktyk absolwenckich.
Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:
W przypadku gdy praktyka prowadzona jest na podstawie umowy, której stroną jest Pani/Pan podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie podjęcie działań na Pani/Pana żądanie, przed zawarciem umowy oraz wykonanie umowy[2].
Inną podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonywanie przez Administratora zadania realizowanego w interesie publicznym[3], którym jest umożliwienie:
- odbycia studentom praktyk w oparciu o ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
- odbycia praktyk absolwenckich w oparciu o ustawę o praktykach absolwenckich.
W przypadku gdy praktyka odbywa się na podstawie umowy zawartej z podmiotem kierującym podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na etapie rekrutacji jest zgoda wyrażona poprzez uczestnictwo w procesie rekrutacji[4], a następnie wykonywanie przez Administratora zadania realizowanego w interesie publicznym[5], którym jest umożliwienie odbycia studentom praktyk w oparciu o ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Ponadto podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w trakcie realizacji praktyk będzie wypełnienie obowiązku ciążącego na Administratorze[6] wynikającego w szczególności z: przepisów Kodeksu pracy, ustawy o statystyce publicznej, przepisów o archiwizacji, RODO, ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, ustawy o praktykach absolwenckich.
- Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione organom publicznym uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych (w tym, w zakresie związanym z obsługą techniczną systemu kadrowo-płacowego i zabezpieczeniem budynku) oraz podmiotowi oświatowemu, który skierował Panią/Pana na praktyki studenckie.
- Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji na praktyki oraz realizacji praktyki na podstawie umowy (porozumienia) dotyczącego przyjęcia na praktykę studencką lub absolwencką, a po tym czasie będą przechowywane zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji[7].
- Źródło danych
Jeśli Pani/Pana dane osobowe nie zostały przekazane bezpośrednio przez Panią/Pana zostały one nam przekazane przez uczelnię kierującą.
- Dobrowolność/obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji praktyki. Niepodanie danych osobowych uniemożliwi Pani/Panu wzięcie udziału w rekrutacji na praktyki, a następnie realizację porozumienia/umowy w związku z praktyką.
- Prawa osoby, której dane dotyczą
Ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
- jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody prawo do jej cofnięcia,
- żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
- żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do sprzeciwu, z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
[2] Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
[3] Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO w związku z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
[4] Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
[5] Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO w związku z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
[6] Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawą z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej, RODO, Ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
[7] Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej; Załącznik do zarządzenia 17 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji Kancelaryjnej dla jednostek organizacyjnych służb statystyki publicznej oraz jednolitych rzeczowych wykazów akt dla Głównego Urzędu Statystycznego i urzędów statystycznych.