Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wizyta Szefa Służby Cywilnej w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
09.03.2015

W dniu 5 marca 2015 r. Urząd Statystyczny w Bydgoszczy gościł Szefa Służby Cywilnej Panią Claudię Torres-Bartyzel. Pani Minister, korzystając z zaproszenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Pani Ewy Mes, wzięła udział w spotkaniu poświęconemu prezentacji najciekawszych projektów proobywatelskich realizowanych przez regionalne instytucje. W spotkaniu wzięli również udział Dyrektor Generalny Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy Pan Andrzej Baranowski, Dyrektor Biura Kadrowo-Organizacyjnego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego Pani Izabela Rosiak oraz pracownicy Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy.

Spotkanie rozpoczęła Dyrektor Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy Pani Wioletta Zwara, która przedstawiła korzyści dla klientów wynikających z oddania do użytku nowoczesnego Regionalnego Ośrodka Informacji, w tym strefy „szybkiej” obsługi klienta (zintegrowanego punktu obsługi klienta), strefy „cichej” pracy klienta (zmodernizowanej biblioteki) oraz sali szkoleniowo-konferencyjnej. Jedna z najbardziej odczuwalnych zmian wiąże się z zapewnieniem możliwości realizacji działań edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem kompleksowej, modułowej oferty edukacyjnej dla kluczowej grupy beneficjentów, tj. administracji publicznej. Ogólnopolskie wytyczne w tym zakresie, jako element Systemu Edukacji Statystycznej GUS, przygotował zespół pracowników Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy.

Po prezentacji Pani Dyrektor Zwary odbył się panel dyskusyjny, moderowany przez Dyrektora Generalnego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy Pana Andrzeja Baranowskiego. Uczestnicy dyskusji poruszyli m.in. kwestię przeniesienia doświadczeń z badania satysfakcji klienta w 100 urzędach administracji rządowej uczestniczących w projekcie „Klient w centrum uwagi administracji” na grunt ogólnopolski, w celu umożliwienia realizacji podobnych badań na szerszą skalę, według ujednoliconej metodologii, zapewniającej porównywalność wyników (element benchmarkingu). Pani Minister podkreśliła swoje nadzieje związane z realizowanym obecnie projektem „Procesy, cele, kompetencje – zintegrowane zarządzenia w urzędzie”, który ma stanowić asumpt do wypracowania w najbliższej przyszłości ustandaryzowanych rozwiązań również w zakresie pomiaru satysfakcji klientów. Nie zabrakło również pytań dotyczących wysokości wynagrodzeń i „odmrożenia” ich waloryzacji oraz związanej z tym problematyki motywowania pracowników korpusu S.C.

W pierwszej części wizyty Szefa S.C. w Bydgoszczy, mającej miejsce w Sali Sesyjnej gmachu Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Pani Minister wyraziła przekonanie, że poziom zaufania obywateli do urzędów administracji publicznej w Polsce jest wciąż niewystarczający. Wprowadzane przez urzędy rozwiązania przyjazne dla klientów mogą wpłynąć na zmianę tego niekorzystnego stanu – poprzez udostępnianie jasnych i pełnych informacji o sprawach urzędowych w Internecie, poprzez informację telefoniczną, pisemną czy w bezpośrednim kontakcie. Poinformowała również o współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji mającej na celu opracowanie strony internetowej gromadzącej informacje o sprawach urzędowych, które najbardziej interesują obywateli. Strona ma być przewodnikiem po usługach publicznych.

Ponadto w tej części spotkania przedstawiciele urzędów administracji publicznej z województwa kujawsko-pomorskiego zaprezentowali swoje sztandarowe projekty na rzecz obywateli.

Relacja z wizyty Szefa Służby Cywilnej w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim

http://dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci/minister-claudia-torres-bartyzel-w-bydgoszczy

http://www.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/aktualnosci/sluzba-cywilna-przyjazna-obywatelowi.html


Do góry